admin admin .

admin

درمان لکه‌ها و تیرگی‌های پوست با روش‌‌های درمانی شیمیایی و راهکارهای پزشکی

استفاده از لایه برداری شیمیایی
از روش‌های موثر برای از بین بردن لک‌های پوستی استفاده از محلول‌های شیمیایی لایه بردار است. این متد درمانی به منظور جداسازی سلول‌های سطح پوست و تحریک هرچه بیشتر اپیدرم برای ساخت پروتئین کلاژن به کار گرفته می‌‌شود و گرچه اثرگذاری مطلوبی دارد اما نتیجه ‌گیری از آن ممکن است مدت زمان زیادی به طول بینجامد.

استفاده از لیزر
لیزر کردن لکه‌های پوستی از متداول ‌ترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی‌‌های پوست به شمار می‌‌آید. استفاده از لیزر یکی از روش‌های درمانی و زیباسازی مناسب با حداقل عوارض محسوب می‌‌شود که گرچه ممکن است با پرداخت هزینه‌های بالایی همراه باشد.

اما به شیوه‌‌ای موثر در جهت از بین بردن لک‌های پوستی عمل می‌‌کند. برای لیزر کردن پوست، لکه‌ها و ملانین‌‌های رسوب کرده تحت اشعه‌هایی با طول موج‌‌هایی مختلف قرار می‌‌گیرند.

استفاده از کرایوتراپی
در روش کرایوتراپی نیترون مایع را در محل تجمع لک‌‌های پوست تزریق کرده که این ماده سبب انجماد آن‌‌ها می‌شود. کرایوتراپی با از بین بردن تجمع ملانین‌‌ها در کمرنگ و ناپدید کردن لکه‌‌های پوستی موثر است. اما باید اظهار داشت که این متد در قیاس با سایر شیوه‌‌های درمانی عوارض و ریسک بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از میکرودرمابراسیون
این روش درمانی را می‌‌توان بخشی از درمان میکرودرم‌ابریژن دانست. در این روش با استفاده از دستگاه میکرودرم به لایه ‌برداری عمیق ‌تر پوست می‌‌پردازند تا افزایش کلاژن سازی به کاهش تجمعات ملانین در پوست و ایجاد لکه‌های تیره‌ رنگ منجر شود.

درمان لکه‌‌ها و تیرگی‌‌های پوست با روش‌های خانگی و سنتی
برای درمان این لکه‌ها به کمک روش‌های خانگی، از راه‌های زیر استفاده نمایید:

استفاده از آبلیمو
خاصیت اسیدی، خواص آنتی اکسیدانی و وجود مقدار زیادی از ویتامین C در ساختار آبلیمو، این ماده را در صدر فهرست درمان کننده‌‌های طبیعی و ارگانیک پوست قرار می‌‌دهد.

لیمو را به خوبی بشویید و آن را به صورت برش‌‌هایی نازک به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید. همچنین می‌‌توانید آب یا عصاره لیمو را نیز بگیرید و آن را بر روی صورت خود قرار دهید. ترکیب آبلیمو و آب گوجه و یا آبلیمو و زردچوبه نیز برای افزایش شفافیت و درخشندگی پوست و از بین بردن لکه‌‌های پوستی موثر هستند. توجه کنید که استفاده از لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد نیاز به احتیاط دارد. پس قبل از استفاده از این ترکیب تست حساسیت انجام دهید. مقداری از آن را به بازوی خود بزنید و زمان دهید تا روی پوست آن ناحیه تاثیر بگذارد. اگر مشکلی نبود و اگر روی صورتتان زخم یا جوش نداشتید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از سرکه سیب
سرکه سیب نیز ماده‌ای اثرگذار برای از بین بردن لکه‌های صورت و کاهش چربی بیش از حد پوست است. ترکیب این ماده با عسل یا مخلوط کردن آن با آب پرتقال نیز می‌تواند خواص لکه ‌بری و روشن کنندگی مناسبی داشته باشد. برای استفاده از سرکه سیب هم باید شبیه لیمو، احتیاط لازم را انجام دهید.

استفاده از آلوئه ورا
با استفاده از ماده ژله‌ای مانندی که در برگ گیاه آلوئه وجود دارد، می‌‌توانید به از بین بردن لکه‌‌های پوستی و تیرگی‌‌های ایجاد شده در نتیجه عوامل مختلف کمک کنید. برای این کار لازم است ژل آلوئه ‌ورا را دو بار در طول روز و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت و شبیه به ماسک بزنید.

استفاده از ماست
اسید لاکتیک موجود در ماست سلامت پوست را تضمین کرده و آن را روشن و شفاف می‌کند. ترکیب ماست با آرد نخود و آبلیمو نیز می‌تواند در درمان لکه‌های قهوه‌ای رنگ ایجاد شده بر روی پوست صورت موثر باشد.

استفاده از آب پیاز
خاصیت اسیدی آب پیاز به میزان زیادی در از بین بردن لکه‌های پوستی اثرگذار است و می‌‌توان از آن برای کمرنگ یا ناپدید کردن تیرگی‌‌های حاصل از عوامل مختلف بر روی پوست استفاده نمود. ترکیب این محلول با عسل نیز می‌‌تواند به شفافیت، روشنایی و درخشندگی هرچه بیشتر پوست صورت کمک کند.
منبع : https://mootanroo.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۳:۴۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)